Beter naar de dokter is een campagne van Zilveren Kruis. De zorgverzekeraar vroeg Snippet Concepts om content te maken waarmee de doelgroep (vrouwen tussen de 30-65 jaar) mensen in haar omgeving kan stimuleren om beter voorbereid naar de dokter te gaan.
Doel campagne
De doelgroep laten weten dat Zilveren Kruis je helpt om goed voorbereid naar de dokter te gaan. Zilveren Kruis staat je bij deze situaties. Bij Zilveren Kruis kun je terecht. Middels goede content de doelgroep informeren. Dat zijn kwalitatieve article reads (min 15 sec) waarbij een click out naar Zilveren Kruis voor kwalitatief verkeer op de website moet leiden.
Een reeks content met waanzinnige resultaten
Snippet Concepts maakte per doelgroep (jonge moeders, vrouwen die gevoelig zijn voor stress & 50+ vrouwen) een reeks content die hen op het lijf geschreven is. Dat resulteerde in een een hoog aantal kwalitatieve views (15+ seconden) en een hoge time spent (gemiddeld 4:24 seconden). En een ctr van 8%, waar we best trots op zijn!
Ook hebben we onderzoek laten doen door MeMo2 naar de perceptie van de campagne. Hierbij kwam de content van Snippet content ver boven de benchmarks van branded content in het algemeen uit.